KDU-ČSL slibuje pozitivní kampaň

KDU-ČSL si zvolila za symbol své volební kampaně slunečnici. „Žlutá je tradiční barvou KDU-ČSL a my chceme i touto barevnou symbolikou dát najevo, že jsme jasnou programovou alternativou jak socialistické oranžové, tak liberální modré,“ řekl předseda Pavel Bělobrádek.

„Slunečnice představuje symbol slunce, optimismu a naděje do budoucna. A my svou kampaň chceme na rozdíl od ostatních stavět nikoli na negaci a konfliktu, ale na pozitivních sděleních, na víře v budoucnost, v sílu české ekonomiky, na sebedůvěře,“ doplnil 1. místopředseda Marian Jurečka.

Ústředním sloganem lidovecké volební kampaně bude motto: „DÁME ZEMI DO POŘÁDKU“. KDU-ČSL tím reaguje na oprávněný pocit občanů, že v zemi nic nefunguje tak, jak má. Prožíváme hlubokou krizi důvěry v lepší budoucnost, krizi důvěry v ekonomickou prosperitu a dokonce krizi důvěry vůči vlastnímu státu, který nedokáže zajistit spravedlnost a normálně fungovat pro každodenní život občana. „Jako hlavní problém politiky vnímáme neschopnost tento problém řešit, protože česká politika od prava do leva je uzavřená do sebe, je odtržená od problémů občanů a zcela si vystačí s řešením svých vlastních problémů,“ říká k tomu Pavel Bělobrádek.

KDU-ČSL chce formulací sloganu rovněž dát najevo, že nechce být žádným jazýčkem na vahách, který se přikloní na tu či onu stranu. Marian Jurečka k tomu uvedl: „Chceme aktivně a sebevědomě prosazovat svá vlastní řešení a realizovat svůj vlastní program, ne pouze pomáhat k realizaci programu jiných stran.“